Vitaminpótlás télen

Vitaminpótlás télen

2019 január 31

Míg a nyári időszakban magától értetődően több zöldség és gyümölcs
kerül asztalunkra, addig telente- még a hipermarketek széles választéka ellenére is- kevesebbet fogyasztunk ezekből az értékes alapanyagokból. Nem véletlen, hogy a hideg hónapokban sokan látogatják a háziorvosi rendelőket megfázásra, influenzára utaló jelekkel. A szervezet raktárai néhány hónap alatt kiürülnek, ha nem táplálkozunk megfelelően. A tavaszi fáradtság is részben a vitaminhiánynak
tudható be, ezért a téli hónapokban az energikusság és az
egészség megőrzése érdekében célszerű komplex vitamin-készítményeket fogyasztani. Ma már kifejezetten gyermekek, aktív korú felnőttek, vagy idősek számára alkalmas összetétel is beszerezhető, ezzel a korosztályok megkívánta igényeknek megfelelve.
Azt általában mindenki tudja, hogy a vitaminok egy része vízben oldódik, tipikusan ilyenek a B-, és a C-vitamin. Az A-, a D-, vagy a K-vitamin zsírban oldódóak, és tovább raktározza őket a szervezet. Az viszont már kevésbé
ismert, hogy sok vitamin csak akkor képes optimálisan felszívódni, ha együttesen
van jelen egyéb ásványi anyagokkal, vitaminokkal.
Hiába szedünk például B1-vitamint, ha a B-vitamin csoport többi eleme nincsen jelen. A B6-vitamint például kifejezetten magnéziummal
kombináltan javasolt szedni, de a D-vitamin felszívódása is hatékonyabb kalcium és cink jelenlétében.