Sportoljunk bátran a terhesség alatt is! Jó, de mit?

Sportoljunk bátran a terhesség alatt is! Jó, de mit?

2019 Március 24

Az, hogy várandósnak lenni csodálatos állapot és nem betegség, ami lekorlátozna, már köztudott. Aki a teherbeesés előtt is sportolt, nem kell, hogy a babavárás időszakában abbahagyja, csak egy kicsit kell módosítania az intenzitáson. Lássuk, milyen sport ajánlott terhesen?

Fontos, hogy a babavárás időszakában se veszítsük el a kontrollt saját testünk felett, hiszen ilyenkor még inkább észrevétlenül csusszannak fel a kilók. A mamának, a babának és a zavartalan szülésnek is jót tesz, ha a testsúlyunk, izmaink a topon maradnak.

Deréktájon minden rendben?

Ahhoz, hogy komolyabb bonyodalmak nélkül kihordjuk a babát, komoly felkészülésre van szükség, ami az izomzatot illeti. A megnövekedett teher természetesen a harmadik trimeszterben jelentkezik erőteljesebben, még akkor is, ha csak a „szükséges” kilók szaladtak fel. Ilyenkor nagy terhelés éri a gerincet, és érdemes várandósoknak való gerinctornára járni.

A sport, ami jót tesz

Abban az esetben, ha nincs semmiféle probléma a terhességgel, a sport nagyszerű kikapcsolódás lehet egy kismamának. Stresszűző, relaxáló, és segít a pihentető alvásban is.

De milyen sportot válasszunk?

  • Gyaloglás: az egyik legideálisabb mozgásforma azok számára, akik babát várnak. Napi 1 óra gyaloglás vagy séta főleg a 2. trimeszter végétől ajánlott, mikor a futás már nem kényelmes.
  • Úszás: attól függetlenül mennyire jó úszó valaki, a vízben lét fantasztikus lehet egy terhet cipelő nőnek. Az egyik legjobb gerinckímélő sport, mivel a víz átveszi a baba súlyának cipelését.
  • Vízitorna: az úszáshoz hasonlóan megkönnyíti a mozgást. Javítja a légzést, izomerősítő és megdolgoztatja a gátizmokat, aminek később még nagy haszna lehet.
  • Jóga: az egyik legkedveltebb kismamasport, nem véletlenül. Segít ellazulni, és megtanítja a helyes légzést. Vannak kifejezetten szülés-előkészítő jógafoglalkozások.
  • Pilates: A pilates kismama verziója segít a terhességgel összefüggő ízületi problémák megoldásában és a jógához hasonlóan a megfelelő légzéstechnika elsajátításában is.

Terhesen tilos!

Vannak sportok, amiket bármennyire is kedvelünk terhesen jobb ha elkerüljük, a veszélyességi faktor miatt. Olyan sérüléseket szerezhetünk be, melyek a kismama és a baba egészségét is veszélyeztetik.

  • Lovaglás
  • Sziklamászás
  • Atlétika

Persze itt még lehetne folytatni a sort a különféle extrém sportágakkal.

Forrás: nlcafé