HOGY VIGYÜNK BE ÉSZREVÉTLENÜL TÖBB FOLYADÉKOT A SZERVEZETÜNKBE

HOGY VIGYÜNK BE ÉSZREVÉTLENÜL TÖBB FOLYADÉKOT A SZERVEZETÜNKBE

2018 augusztus 12

Már sokat olvashattál arról, hogy miért lényeges megfelelő folyadékmennyiséget bevinni a szervezetbe. De arról kevesebbet hallhattál, hogy hogyan lehet rávenni magunkat arra, hogy megigyuk azt a soknak tűnő vízmennyiséget. Persze, ha már egyszer belelendültünk, nem tűnik soknak az a 2-2,5 liter.  Viszont arra is figyelni kell, hogy nem mossuk túl a szervezetünket.

Akkor nézzük is meg, hogy milyen trükköket érdemes bevetni, hogy növeljük a folyadékbevitelt?

 

A palack

Valljuk be, hogy mindennő imádja a szép és ízléses tárgyakat, akkor miért is ne lenne az egyéniségünkhöz, a designhez vagy akár a kedvünkhöz illeszkedő mintájú vizes palackunkJ Így bártan éljünk a kedvenc időtöltésünknek és menjünk el vizes palackot vásárolni, ami legalább 1 literes. Ha ilyenből iszunk, akkor kevesebbszer kell abbahagyni a teendőinket, hogy újra megtöltsük (mint a fél literes vagy az annál kisebb kiszerelések esetében). Mindig ott lesz karnyújtásnyira a korty innivaló, és elég például ebédszünetben újra tölteni – akkorra már ugye elfogyott az az 1 liter, jöhet a másik.

Ezzel egyébként környezetkímélők vagyunk, hiszen ugyanazt a palackot használjuk fel minden iváshoz. (Ne feledjük, hogy ezt a palackot is időnként ki kell selejtezni, hiszen minimális baktériumok kerülhetnek rá a sok használattól).

Állítsunk be időzítőt

A telefonunkon állítsunk be rendszeres emlékeztetőt, hogy itt az ideje inni néhány kortyot. A sűrű hétköznapokon, főleg egy rohanósabb napon, a sok-sok teendő mellett gyakran elfelejtünk inni – és enni is. Ezért jó az emlékeztető, mert ránk szól, és arra az egy percre bátran elszakadhatunk a dolgunktól.

Egyébként erre alkalmazások is vannak már, nézz szét a store-ban.

 

Tűzzünk ki célokat

A palackon, húzzunk strigulákat, hogy meddig kell eljutnunk az ivással. Az első lehet 9, amikor beérünk az irodába. Majd óránként, egészen ebédidőig, amikor is eszünk, és újra töltünk. A cél az legyen, hogy elérjük a vonalat az adott időig. Ha túlmegyünk, akkor gratulálhatunk is magunknak.

 

Jutalmazás és büntetés

A kisebb célokból legyenek nagyobbak. Megvan a napi 2 liter? Szuper! Érjük el, hogy a hét minden napján meglegyen. Ha ez is megvan, megérdemlünk egy kis jutalmat. Legyen az bármi, amit szeretünk: egy süti, egy fagyi, elmenni egy arckezelésre, megnézni egy jó filmet, bármi. Viszont a büntetésnek is meg kell lennie, ha nem teljesítettük a célt: nincs süti, nincs fagyi, nem filmezünk, és a kozmetikust sem látogatjuk meg.

Az étkezések is fontosak

Sok folyadékot nyerhetünk ki a magas víztartalmú zöldségekből és gyümölcsökből is. Ezek inkább csak apró támogatók, de ha a reggeli szendvics mellé eszünk egy nagy, érett, piros paradicsomot, már beljebb vagyunk (ez az egyik legmagasabb folyadéktartalmú zöldség). Az uborka, a zeller, a spenót, az eper, a görögdinnye, a grapefruit mind-mind segítenek ilyenkor.

Ízesítsük a vizet

A zöldségeknek és a gyümölcsöknek magas a vitamin- és ásványianyag-tartalma is van, tehát nem csak a folyadékuk előnyös számunkra. Ezért jó trükk, ha velük ízesítjük a vizet, mert az akkor nem lesz unalmas.