Bélflóra -rege neráció - probiotikumok, prebiotikumok, szimbiotikumok bűvöletében

Bélflóra -rege neráció - probiotikumok, prebiotikumok, szimbiotikumok bűvöletében

2018 Október 10

Egyre többet hallunk manapság a bélflóráról, annak problémáiról, hatásairól és regenerálásának fontosságáról. De mi is az a bélflóra, miért jó nekünk, mi árt neki, és mitől kerül egyensúlyba?

Mi is az a bélflóra ?

A bélflóra az emberi - és állati - emésztőrendszerben élő mikroorganizmusok összessége. E mikroorganizmusok fontos szerepet töltenek be az emésztőrendszer egészségének megőrzésében. A bélflóra hatással van az immunrendszerre, szabályozza azt, meghatározza komfortérzetünket. Az emésztőrendszer körülbelül 800 féle baktériumfajnak nyújt otthont, a mikroorganizmusok - baktériumok, gombák, stb. – száma mintegy 100.000 milliárdra rúg. Bár a szervezet bizonyos szinten képes önmaga regenerálására, de probléma esetén nem minden esetben elegendő a gyógyuláshoz.
Első legfontosabb a táplálkozás megreformálása.

Amit mindenképpen kerülni kell: finomított ételek, mint a liszt és az olaj, cukor, adalékanyagok, mesterséges ízesítők, tartósítószerek, konzervek, stb. Fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel. Kerüljük a cukrozott gyümölcsleveket és a szénsavat, fogyasszunk lehetőleg minél több tiszta vizet és gyógyteát.

Ha a táplálkozásunkon változtatunk, akkor kezdődhet a jótékony baktériumok visszatelepítése. A probiotikum olyan készítmény, mely legalább 2 milliárd probiotikus baktériumot tartalmaz. Azonban a probiotikum fogyasztása önmagában kevés, hiszen „csak” tartalmazza a megfelelő baktérium-kultúrát, azonban ahhoz, hogy ezek megtelepedjenek a bélrendszerben, prebiotikumokra van szükség.

A prebiotikumok olyan természetes tápanyagok, melyek a gyomor-bélrendszer felső szakaszán át változatlan formában kerülnek a vastagbélhez, ahol többek közt támogatják a probiotikumok szaporodását és megakadályozzák a patogén baktériumok megtapadását a bélfalon.

Prebiotikumok természetes formában megtalálhatóak például a hagymákban, csicsókában, babban, borsóban - ezeket tanácsos nyersen fogyasztani. Szimbiotikumnak pedig azokat a készítményeket nevezzük, melyekben egyszerre van jelen a pre- és probiotikum.

forrás: Gyöngy Patika